Klasa główna do zadań z generowania liczb losowych
usingSystem;usingSystem.Collections.Generic;usingSystem.Linq;usingSystem.Text;usingSystem.Threading.Tasks;
namespace Generator
{class Program
{staticvoid Main(string[] args){
Generator g =new Generator(4);
for(int i =0; i <100; i++){//Console.WriteLine(g.GenerujRownomiernie());//Console.WriteLine(g.GenerujRownomiernie(2, 100));//Console.WriteLine(g.Przeksztalc(0.123445, 5, 17));}
Console.ReadLine();}}}
Klasa generatora liczb losowych
usingSystem;usingSystem.Collections.Generic;usingSystem.Linq;usingSystem.Text;usingSystem.Threading.Tasks;
namespace Generator
{class Generator
{double a, b, M, seed;
public Generator(int seed){
a =4;
b =2;
M =991;
this.seed= seed;}
publicdouble GenerujRownomiernie()// 0 - 1{
seed =(seed * a + b)% M;return seed /(M -1);}
publicdouble GenerujRownomiernie(int a, int b){return Przeksztalc(GenerujRownomiernie(), a, b);}
publicdouble Przeksztalc(double liczba, int a, int b){return liczba *(b - a)+ a;}}}